26 września odbyła się nagrodzona owacjami na stojąco uroczysta premiera „1920 Bitwy Warszawskiej” w Teatrze Wielkim. LG Electronics objęło Mecenat Technologiczny nad tą pierwszą trójwymiarową polską produkcją.

Zbliża się premiera kinowa najnowszego dzieła Jerzego Hoffmana – 30 września Polacy ruszą do kin, żeby zobaczyć film, który już przeszedł do historii, jako pierwsza, zrealizowana w technologii 3D, polska megaprodukcja. 26 września efekty starań twórców mógł ocenić m.in. Prezydent Bronisław Komorowski, minister kultury Bogdan Zdrojewski, minister spraw zagranicznych Radosław Sikorski, marszałek Grzegorz Schetyna oraz ludzie kultury i sztuki, którzy pojawili się na uroczystej premierze filmu
w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej. LG Electronics Polska, Mecenas Technologii 3D filmu, także było obecne na tym ważnym w polskiej kinematografii wydarzeniu.
Jerzy Hoffman zdecydowanie zasłużył na miano „króla polskiego filmu historycznego”, nadany w imieniu polskiej branży filmowej przez Agnieszkę Odorowicz, Dyrektor Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, o czym świadczy burza oklasków na stojąco, która pojawiła się tuż po zakończeniu projekcji filmu. Wszak reżyser podjął się ekranizacji jednego z bardziej imponujących dokonań polskiego wojska. „1920 Bitwa Warszawska” oparta jest na historii jednej z najważniejszych operacji militarnych w dziejach Europy, decydującej nie tylko o niepodległości Polski, ale i całej Zachodniej Europy. Jerzy Michaluk, producent filmu, wielokrotnie podczas uroczystości podkreślał znaczenie produkcji Jerzego Hoffmana dla rozwoju polskiej kinematografii. Reżyser wraz ze scenarzystą, Jarosławem Sokołem, wpisali w epicką opowieść losy zwykłych ludzi – aktorki rewiowego teatru o imieniu Ola, którą zagrała Natasza Urbańska oraz Jana, w którego wcielił się przystojny Borys Szyc. W pozostałych rolach występują takie gwiazdy polskiego kina, jak Daniel Olbrychski, Jerzy Bończak i Adam Ferency.

Autorem zdjęć w technologii 3D jest Sławomir Idziak, znany m.in. z nominowanego do Oscara obrazu „Helikopter w ogniu” Ridleya Scotta, czy takich hollywoodzkich produkcji jak „Harry Potter i Zakon Feniksa”. Największą sławę zdobył on dzięki współpracy z Krzysztofem Kieślowskim przy „Podwójnym Życiu Weroniki”, filmie „Trzy kolory – niebieski” a także „Krótkim filmie o zabijaniu”. Produkcję „1920 Bitwa Warszawska” zdecydowanie można uznać za kolejne, udane dzieło polskiego operatora. Jego niezwykły talent, połączony z technologią 3D, wzbudził zachwyt ministra Radosława Sikorskiego, który wyraził wielką nadzieję, iż film ten odniesie międzynarodowy sukces.

Podczas pracy nad filmem Sławomir Idziak zaangażował się głównie w realizację trójwymiarowych zdjęć scen batalistycznych, które zrobiły na widzach największe wrażenie. Operator zastosował ciekawy zabieg, filmując kawalerię z poziomu gruntu, dzięki czemu widz czuje się niemal obecny na polu walki. Warto zaznaczyć, że do „podglądu” stworzonych obrazów używano telewizorów LG z Technologią Cinema 3D, które oferowane są przez LG w szerokiej sprzedaży.

Decyzja o nakręceniu filmu w 3D była podyktowana zarówno możliwościami zwielokrotnienia kinowych przeżyć, jak i stale rosnącym zainteresowaniem tą technologią w Polsce. Sukcesy kasowe takich produkcji jak Avatar czy ostatniej części Piratów z Karaibów są tego najlepszym przykładem. Jeszcze w tym roku planowanych jest blisko 25 międzynarodowych premier filmów w całości realizowanych
w standardzie 3D. Nie będzie brakowało także polskich premier w niedługim czasie do kin trafi kolejna produkcja „Kac Wawa”. Nawet znane serie kinowe takie jak „Auta”, „Oszukać Przeznaczenie”, filmy o superbohaterach (Kapitan Ameryka) czy długo wyczekiwana produkcja „Conan Barbarzyńca” zostały już przygotowane w formie trójwymiarowej

Informacje o firmie LG Electronics
LG Electronics jest jednym z największych na świecie producentów innowacyjnych urządzeń elektronicznych, produktów do telekomunikacji mobilnej oraz sprzętu gospodarstwa domowego dla klientów indywidualnych. Ma 84 filie na całym świecie i zatrudnia ponad 93 000 pracowników w 120 oddziałach. LG, który w 2008 r. osiągnął w skali globalnej sprzedaż 55,8 mld USD, składa się z pięciu działów: Home Entertainment (elektronika dla domu), Mobile Communications (telekomunikacja mobilna), Home Appliance (sprzęt gospodarstwa domowego), Air Conditioning (klimatyzacja) oraz Business Solutions (rozwiązania dla biznesu). Należy do czołowych producentów płaskich ekranów telewizyjnych, urządzeń audio i wideo, telefonów komórkowych, klimatyzatorów i pralek. Dzięki podpisaniu długoterminowej umowy stał się globalnym i technologicznym partnerem Formuły 1™. W ramach tego porozumienia LG zyskało wyłączne prawa do używania nazwy i prawa marketingowe jako oficjalny dostawca urządzeń elektronicznych, telefonów komórkowych i urządzeń do przetwarzania danych dla Formuły 1.

Informacje o dziale Home Entertainment LG Electronics
Dział elektronicznych urządzeń domowych (LG Electronics Home Entertainment) jest jednym z największych na świecie producentów płaskich monitorów, odtwarzaczy audio oraz urządzeń wideo dla klientów indywidualnych
i firm. Oferuje m.in. telewizory plazmowe i LCD, systemy kina domowego, odtwarzacze dysków Blu-ray, komponenty systemów audio, odtwarzacze wideo oraz panele wyświetlaczy plazmowych. LG dba nie tylko o funkcjonalność, ale również o stylistykę swoich urządzeń. Przekracza kolejne granice technologiczne, aby wciąż podnosić jakość domowych urządzeń elektronicznych.