10 maja w Restauracji Belvedere w Łazienkach Królewskich odbyła się Gala European Trusted Brands 2012. Podczas uroczystości uhonorowane zostały marki, które cieszą się największym zaufaniem konsumentów. Przyznano im Złote i Kryształowe Godła European Trusted Brands 2012.

Reader’s Digest uhonorował laureatów badania European Trusted Brands 2012. W restauracji Belvedere w Łazienkach Królewskich odbyła się uroczysta Gala, podczas której zwycięskie marki otrzymały Złote i Kryształowe Statuetki – Godła Zaufania European Trusted Brands 2012.

Złote Godło European Trusted Brands przyznawane jest markom, które otrzymały największą liczbę spontanicznie oddanych głosów respondentów. Kryształowe Godło otrzymują marki, które uzyskały najwyższe oceny w pięciu kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta, wizerunek, społeczna odpowiedzialność.

Uroczystość poprowadził dziennikarz i prezenter, Grzegorz Miśtal.

Po zakończeniu części oficjalnej, goście mogli oddać się przyjemności słuchania jazzowych brzmień, o które zadbał Marcin Nowakowski, wybitnie utalentowany saksofonista, przez amerykańskich dziennikarzy muzycznych okrzyknięty „europejskim ambasadorem smooth jazzu”.

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do wielu innych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna – dwunasta już edycja badania – została przeprowadzona w 15 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia, Szwecja oraz Szwajcaria. Wzięło w niej udział 27 467 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.