PRCH Retail Awards 2016

13 października 2016 roku w warszawskim Teatrze i Klubie Capitol P Polska Rada Centrów Handlowych, w ramach 7 edycji konkursu PRCH Retail Awards wyłoniła najlepsze centra i sieci handlowe działające na rynku w 2014/15 roku. Według jury konkursowego najlepszymi sieciami handlowymi w Polsce zostały kawiarnie Costa Coffee i marka odzieżowa 4F. Tytuł najlepszego centrum handlowego otrzymały warszawskie Złote Tarasy. Konkurs PRCH Retail Awards stworzony został z myślą o sieciach handlowych, deweloperach, zarządcach, inwestorach i profesjonalistach zajmujących się retail marketingiem.

„Celem konkursu jest wskazanie najlepszych praktyk w zakresie zarządzania i marketingu centrów i sieci handlowych. Nie ukrywamy, że proces aplikacyjny w naszym konkursie jest wymagający i złożony. Początkowo odbywa się przygotowanie szczegółowych aplikacji on-line. Następnie do prac przystępują 2 niezależne zespoły jury złożone z 25 ekspertów: praktyków zrządzania nieruchomościami, marketingu, przedstawicieli mediów i uczelni wyższych. Prowadzone są wizytacje obiektów, a wśród aplikujących sieci handlowych dodatkowo przeprowadzono badanie tajemniczego klienta. – mówi Radosław Knap, Dyrektor Generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych – Polski rynek handlowy jest bardzo konkurencyjny, tym samym wysoki poziom kompetencji w zarządzaniu obiektem i siecią handlową oraz ciekawe pomysły na marketing i edukację kadr stanowią o finalnym sukcesie. Jako organizacja branżowa chcemy wyróżniać i nagradzać właśnie te najbardziej efektywne i najciekawsze projekty, które stanowią przykład dla pozostałych uczestników rynku i cieszą się dobrą opinią klientów”.

Podczas tegorocznej finałowej Gali konkursu PRCH Retail Awards się 13 października w warszawskim Teatrze i Klubie Capitol, w gronie ponad 400 przedstawicieli branży handlowej, wyłonione zostały najlepsze projekty centrów i sieci handlowych. Do tegorocznego konkursu napłynęła rekordowa w historii liczba 80 aplikacji. Jury najwyższy laur w kategorii „Nowego centrum handlowego” przyznało Złotym Tarasom w Warszawie, natomiast Centrum Handlowe Ogrody w Elblągu okazało się bezkonkurencyjne pośród obiektów, które przeszły w ostatnim czasie gruntowną przebudowę lub modernizację. W kategorii sieci handlowych wyłoniono 2 zwycięzców markę odzieżową 4F oraz sieć kawiarni Costa Coffee. Jury przyznało także wyróżnienia specjalne dla krakowskiej galerii Bonarka City Center za działania marketingowe oraz dla centrum Magnolia Park, za wzorowe funkcjonowanie centrum. Specjalne wyróżnienie za wysoką jakość obsługi zbadaną przez specjalistów z firmy Dekra Certification, partnera badawczego konkursu, otrzymały sieci Play, Costa Coffe oraz Księgarnia Autorska.

W konkursie wyłoniono również laureatów w kategoriach marketingowych centrów i sieci handlowych. Jury oceniające projekty marketingowe postanowiło nagrodzić m.in. Centrum Handlowe Forum Gliwice za doskonale przeprowadzoną kampanię CRS „Biblioforum – Biblioteka w Centrum Handlowym” oraz Dom Mody Klif w Warszawie za akcję wizerunkową „Jesień 2015”. Wydarzeniem roku ogłoszono natomiast akcję w Focus Mall w Bydgoszczy „Gok Wan Stylizuje”, a najlepszą prosprzedażową kampanią – „Drzewo Korzyści”, która odbywała się w Centrum Janki (Warszawa), Korona (Kielce), 3 Stawy (Katowice), Rondo, (Bydgoszcz) i Pasaż Łódzki (Łódź). Jury przyznało także wyróżnienie specjalne dla krakowskiej galerii Bonarka City Center za udaną ewolucję kreatywną kampanii marketingowych.

Organizatorem konkursu i Gali PRCH Retail Awards jest stowarzyszenie Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH), partnerem badawczym konkursu jest firma Dekra Certification, zajmująca się między innymi profesjonalną oceną jakości obsługi klienta. PRCH od 2003 roku zrzesza firmy i osoby pracujące w branży nieruchomości centrów handlowych: zarządców, inwestorów, deweloperów, najemców, prawników, architektów, agencje PR, marketingu i inne firmy działające na rzecz tego sektora. Obecnie do PRCH należy ponad 240 firm – członków wspierających.

Laureaci 7. edycji konkursu PRCH Retail Awards 2016

Centrum Handlowe Roku

Nagroda:

  • Złote Tarasy, Warszawa

Wyróżnienie:

  • Bonarka City Center, Kraków

Przebudowa/Rozbudowa/Modernizacja Centrum Handlowego Roku

Nagroda:

  • Centrum Handlowe Ogrody, Elbląg

Wyróżnienie:

  • Atrium Copernicus, Toruń
  • Magnolia Park, Wrocław

Nowe Centrum Handlowe Roku

Wyróżnienie:

  1. Zielona Arkady, Bydgoszcz

Sieć Handlowa Roku

Nagroda:

  • 4F
  • Costa Coffee

Wyróżnienie:

  • Kazar
  • Smyk

Nowa Sieć Handlowa Roku

Wyróżnienie:

  • Księgarnia Autorska

Wydarzenie Roku (Event)

Nagroda:

  • Focus Mall, Bydgoszcz – „Gok Wan Stylizuje”

Wyróżnienie:

  • Galeria Askana, Gorzów Wielkopolski – „Moda Szyta na Miarę”
  • Centrum Handlowe Ferio Konin – „Moto Show”

Kampania Wizerunkowa Roku

Nagroda:

  • Dom Mody Klif, Warszawa – „Jesień 2015”

Wyróżnienie:

  • Atrium Felicity, Lublin – „Scena Smaku”

Kampania Public Relations Roku

Wyróżnienie:

  • Galeria Bronowice, Kraków – „1. Krakowski Vinyl Swap w Galerii Bronowice”

Kampania CSR Roku

Nagroda:

  • Centrum Handlowe Forum, Gliwice – „Biblioforum – Biblioteka w Centrum Handlowym”

Wyróżnienie:

  • Galeria Jurajska, Częstochowa – „Giełda Zajęć Pozalekcyjnych”
  • Bonarka City Center, Kraków – „Bonarka podgórsko-krakowska”

Kampania Przebudowy/Rozbudowy/Modernizacji Roku

Wyróżnienie:

  • Atrium Copernicus, Toruń – „Odkryj Więcej!”

Kampania Prosprzedażowa Roku

Nagroda:

  • Centrum Janki; Warszawa, Korona, Kielce; 3 Stawy, Katowice; Rondo, Bydgoszcz; Pasaż Łódzki – „Drzewo Korzyści”

Wyróżnienie:

  • Aura Centrum Olsztyna, Galardia Starachowice – „Akcja Licytacja”

Kampania Otwarcia Roku

Wyróżnienie:

  • Gemini Park Bielsko-Biała – „KLUCZowe Otwarcie”

Marketing Roku Sieci Handlowych

Wyróżnienie:

  • Play – Multicelebrycka wizerunkowa kampania digital in-store 2014/2015

Wyróżnienie specjalne Jury w kategorii marketing
Bonarka City Center, Kraków

Wyróżnienie specjalne Jury w kategorii centrum handlowe
Magnolia Park, Wrocław

Wyróżnienia specjalne za jakość obsługi
Play, Costa Coffe, Księgarnia Autorska