Gala MIXX Awards 2014

6 listopada 2014 roku w warszawskim klubie Palladium podczas gali MIXX Awards 2014 zostały rozdane nagrody za najlepsze kampanie reklamowe w Internecie. Uroczystą galę rozdania nagród poprzedziła MIXX Conference 2014. Zaprezentowane zostały na niej wyłącznie case studies – we wspólnych wystąpieniach agencji i ich klientów. Przedstawione zostały kampanie ze szczególnym uwzględnieniem problemów związanych z ich realizacją i sposobów na radzenie sobie z nieoczekiwanymi sytuacjami.

MIXX Awards & Conference jest prominentnym wydarzeniem dedykowanym profesjonalistom dziedziny marketingu. Skupia w jednym miejscu najbardziej znanych i najbardziej wpływowych ludzi branży marketingu internetowego, którzy chętnie dzielą się spostrzeżeniami dotyczącymi najbardziej palących tematów w reklamie.

MIXX Awards to konkurs międzynarodowy z tradycją sięgającą 2005 roku, kiedy to po raz pierwszy został zorganizowany przez amerykański oddział IAB. Od tamtej pory stał się jednym z najważniejszych konkursów dla branży interaktywnej. W Polsce konkurs MIXX organizowany jest już po raz ósmy. Jest drugim, po belgijskim, o tak długiej historii w Europie.

Założeniem polskich nagród MIXX jest wyłonienie i nagrodzenie kampanii interaktywnych, które zaskakiwały formą – były połączeniem kreatywności i efektywności. Nowością w 2014 roku jest podział na dwa obszary: Strategies & Objectives oraz Tools & Tactics. Twórcy kampanii reklamowych w internecie mogli zgłosić swoje prace aż w 13 kategoriach konkursowych w obu tych obszarach.

Nagrodę Innovation Awards oraz statuetkę Best in Show otrzymała kampania „Zwrotka” Żywca autorstwa agencji GONG za najlepszą kampanie reklamową. Tytuł Człowieka Roku zdobył Michał Brański. Po raz drugi, Agencją Roku został VML Poland. Pełną listę nagrodzonych można zobaczyć na stronie internetowej. Spośród 134 zgłoszonych projektów w poszczególnych obszarach i kategoriach zwycięzcami zostali:

Obszar Strategies & Objectives

  • Kampania wizerunkowa: Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym, VML Poland / Starcom Mediavest Group
  • Wprowadzenie nowego produktu na rynek: Żywiec „Warianty”, GONG
  • Bezpośredni odzew: WIZZ AIR Sprzedaż biletów lotniczych za pomocą Facebooka, Fenomem
  • Lojalność wobec brandu: Prince Polo. Wybierzmy polskie TOCOŚ,  Starcom Mediavest Group / Next, Carat Polska, RC2
  • Kampanie społeczne i non-profit: Liczę na Twoje 3 minuty, Starcom Mediavest Group / Next

Obszar Tools & Tactics

  • Marketing społecznościowy: Orange Warsaw Festival, VML Poland
  • Gry: Jasna strona orzeźwienia – Rola gier w kampanii, Digital One
  • Wideo online: „Zwrotka” Żywca, GONG
  • Branded kontent: Groupe SEB – Kuchenne Crash Testy, Mindshare
  • Kampanie cross-mediowe: Prince Polo. Wybierzmy polskie TOCOŚ, Starcom Mediavest Group / Next, Carat Polska, RC2
  • Mobile/tablets: WeFree, Artegence
  • Mobile application: Gramofun, Lemon Sky JWT
  • Strona brandowa: Dom Boskich, VML Poland

Organizator konkursu – Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz wszystkie firmy członkowskie zgłosili kandydatów do „Nagród za dokonania”: Człowiek Roku, Marketer Roku, Agencja Roku oraz Dom Mediowy Roku.

  • Człowiek roku: Michał Brański
  • Marketer roku: mBank
  • Agencja Roku: VML Poland
  • Dom Mediowy Roku: Havas Media

Po gali odbył się uroczysty bankiet.