Zakończyła się czwarta edycja „European Executive Forum”, która w tym roku odbyła się w Warszawie pod hasłem „Age of innovations”. Podczas 6 paneli dyskusyjnych wybitni przedstawiciele biznesu i nauki z Polski i z zagranicy debatowali nad kierunkiem dla polskich przedsiębiorstw w dobie rewolucji technologicznej. Wśród partnerów wydarzenia były firmy takie jak Totalizator Sportowy, BMW, PayU, Synthos i Pfizer. Po raz pierwszy zostały też przyznane prestiżowe statuetki „European Leadership Awards”, by uhonorować najlepsze przedsiębiorstwa, wybitnych menedżerów
i liderów biznesu, którzy wyróżniają się zaangażowaniem w rozwój gospodarczy kraju oraz przestrzegają zasad etyki prowadzenia biznesu.
Podczas paneli dyskusyjnych prelegenci debatowali o przyszłości gospodarki europejskiej, sposobach wdrażania innowacji w przedsiębiorstwach, cechach, jakie powinien mieć dobry lider i o tym, jak będą wyglądały rodzime firmy za kilkadziesiąt lat. Kongres wzbogaciły wystąpienia gości specjalnych. Konferencję otworzył Chris Lowney, pisarz, b. jezuita i dyr. Zarządzający banku J.P. Morgan, który przedstawiał charakterystykę lidera, jako przykład podając rekordzistę, jeśli chodzi o liczbę nietrafionych rzutów. „Nigdy nie byłby tym kim jest, gdyby obawiał się niecelnych rzutów” – mówił. Profesor prestiżowej Szkoły Biznesu IESE, Pady Miller, który wskazywał jakie rozwiązania mogą okazać się skuteczne we wdrażaniu innowacji i rozwiązywaniu problemów w zarządzaniu. Wskazywał na brak łączności (disconnect) między menedżerami najwyższego szczebla, którzy mówią o innowacjach, a menedżerami niższego szczebla, którzy innowacje mają wdrażać. Patrick Barwise (London Business School) przedstawił prezentację o tematyce customer marketingu.
Zwieńczeniem pierwszego dnia obrad była uroczysta European Leadership Awards Gala, podczas której wręczono nagrody w 5 kategoriach. Statuetka w kategorii Top Industry Leader trafiła do firmy Elavon za bogate portfolio najbardziej innowacyjnych produktów na rynku. Statuetkę odebrał Rafał Gołębiewski.
Liderem innowacji zostało Google Polska za wprowadzenie platformy edukacyjnej której zadaniem jest zwiększenie kompetencji cyfrowych polskich przedsiębiorców. Nagroda w kategorii Global Success Leader trafiła do Karola Zarajczyka, Prezesa Zarządu URSUS, który odebrał ją z rąk prof. Witolda Orłowskiego. PKN Orlen za działania charytatywne otrzymało statuetkę Charity Leader, wręczoną przez gościa specjalnego wydarzenia, prof. Patricka Barwise’a (London Business School).
Tytuł CEO Visionary za wybitne sukcesy w zarządzaniu przedsiębiorstwem otrzymali ex aequo – François Colombie, Prezes Auchan Polska I Ukraina oraz Alex Remez, Prezes Zarządu Xerox Polska. Ostatnią statuetkę, Visionary Entrepreneur, Jury przyznało Michałowi Sołowowowi, a odebrał ją Członek Zarządu Synthos, Tomasz Piec.